October 3, 2008

Гоце и наградата “Джон Атанасов”

Георги “Гоце” Първанов
Георги “Гоце” Първанов

Да се дават награди не е глупост – даже е супер. Да се дават на награди на “млади” специалисти също не е глупост – най-малкото което може да им се даде в нашата покварена среда, е да се насърчават с подобни награди. Да си представим, че всичко е чисто и честно, въпреки че, знам че ще е трудно за повече от нас, песимистично обременените стереотипни инженери, но все пак – нека да не подлагаме на съмнение дали има нагласена работа или не. И така, дотук всичко е супер. И какво остава – да се даде “наградата”. От кого – от президента Първанов, станал популярен с творческия си псевдоним “Гоце”!

Президентът Георги Първанов ще връчи днес наградата “Джон Атанасов” за 2008 г. на церемония в Гербовата зала на “Дондуков” 2. За първи път тази година ще бъде връчена грамота “Джон Атанасов – за ученици” за високи постижения в областта на информатиката и информационните технологии.

Наградата за постижения в развитието на информационното общество на името на известния учен от български произход Джон Атанасов е учредена от президента Първанов през 2003 г. Тя се присъжда всяка година на млад българин, който има значим принос за развитието на компютърните и информационните технологии и информационното общество в България.

Ето това вече е (хайде всички заедно) шибана мръсна глупост! Не искам да подлагам на съмнение качествата на хората, които ще бъдат наградени, а “институцията” (ако Гоце въобще може да се нарече институция) която връчва наградите. Аз лично бих я отказал и то в лицето му. За вас, “млади българи с принос в развитието на ИТ технологиите” важно ли е да получите наградата точно от морално компрометирана личност като Георги Първанов ? Откажете я, и ще получите една друга, морална награда, от всички които виждат какъв позор е настоящият български президент. Отказването на наградата по никакъв начин няма да омаловажи вашият труд, или вашите постижения! Това ще покаже, че “президентът” в Георги Първанов е изветрял, че каквото и президетско да е имало в него се е изпарило, и е останал само комплексираната мижитурка Гоце. Аз лично (въпреки, че едва ли съм достоен за каквито и да е награди), не искам да се наредя сред хората, получили каквото и да е, връчено от Георги Първанов (хех, може би освен оставката му).

Не се заблуждавайте, че дължите каквото и да е уважение, или респект на този човек, само защото по “подредено” стечение на обстоятелствата имахме нещастието да бъде избран за втори мандат. Сигурно и на вас е ясно, че нова е поредния ПР ход, който да представи Гоце в добра светлина на авторитет, който поощрява и награждава. Това е шибана мръсна глупост. Достатъчно умни сте, за да разберете, че той няма никакви заслуги нито за постиженията ви, нито за наградите ви – той е просто добре облечено (в титла) конферансие, което ще ви раздаде наградите за да може после послушните медии да има какво да публикуват, опитвайки се да изчистват образа му.

И накрая, все пак да свършим с нещо положетилно — нека предварително да поздравим всички наградени, както и всички участници в конкурса!

29 Comments »

  1. Никак не искам да разбера политическата окраска на този материал.От гимназията, в която преподавам такова признание ще получат 3 ученика, които са международни състезатели по информатика.Те не се интересуват от презедента, който и да е той, НО президентът трябва да се СЪОБРАЗИ с тези млади хора, които представят страната ни.В цял свят държавните “глави”връчват подобни призове.Оставете политиката, а помислете за добрите ученици!

    Comment by uchitel — October 3, 2008 @ 14:24

  2. Ами американска награда – връчена на американци. Но според мен трябва да се връчва на българи. Връчването и противоречи дори със правилника “Удостояването с наградата е израз на признание за принос в развитието на компютърните и информационни технологии в България.”
    http://www.president.bg/ja_pravilnik.php

    Виж за учениците силно подкрепям идеята.
    http://www.president.bg/news.php?id=3166&st=0

    Comment by Българин — October 3, 2008 @ 14:33

  3. И аз мисля така. Това е признание към успеха не тези млади
    хора. Наградата се дава от институцията, а не от Първанов,
    въпреки че той може би е инициатор. След 10 години никой
    няма да се интересува кой е дал наградата. Тези млади хора
    ще помнят, че са наградени от Българската държава в лицето
    на Президента. А ние трябва да се научим да ценим добрите
    инициативи, въпреки че са рядкост. Останалото е политическа
    варварщина.

    Comment by Programmer — October 3, 2008 @ 15:17

  4. @uchitel: признавам, че съм съгласен, че учениците не бива да се занимават с политика. Доколкото разбирам, тази година за първи път се връчват грамоти по този повод.

    Хората, които са номинирани за “наградата” обаче не са ученици, нали ?

    Comment by Kaloyan — October 3, 2008 @ 15:20

  5. @Българин, не разбирам какво означава “американска награда – връчена на американци” ?

    Comment by Kaloyan — October 3, 2008 @ 15:23

  6. @Programmer, отново ще повторя, че самите награди са супер, и че основния проблем, който аз виждам, е кой връчва наградите (и грамотите). Проблема, не е в това, че някой ще приеме наградите, раздадени от Първанов — те ще си ги заслужават пак толкова, независимо дале са дадени от него, или от някой друг. Ще ги заслужават пак толкова, без значение дали са ги отказали или не. И за финал, това да си “млад” не означава да си безгърбначен, или без позиция.

    Comment by Kaloyan — October 3, 2008 @ 15:35

  7. По отношение на “американска награда”. Джон Атанасов е американец, дори не знае Български (наполовина българин, наполвина Ирландец). А за другия коментар – хората които я получават отдавна са отишли в САЩ и едва ли някога ще се върнат в България. Някак си не върви да получават награда за “принос в развитието на компютърните и информационни технологии в България.” – страната която са напуснали преди години.

    Comment by Българин — October 3, 2008 @ 15:43

  8. Щеше ли да е различно, ако наградата например не се казваше “Джон Атанасов”, а “Правец 8″ например ? Въпреки, че наистина има какво да се дискутира около това колко е българин Джон Атанасов, и колко сме заслужили да се хвалим с него, това не е темата на поста по-горе. Наградите са наистина хубаво нещо, и тази инициатива за насърчаване на “младите” е супер. Написаното по-горе щеше да е същото, дори ако ставаше дума за кулинарен конкурс, а не за нещо с ИТ фокус.

    Comment by Kaloyan — October 4, 2008 @ 19:31

  9. Между другото, днес чух нещо по “Параграф БГ”, което ми хареса — и сега се сетих за него, заради “ИТ” българите, напуснали България. Значи, не се сещам кой точно го каза, но идеята беше такава:

    “За разлика от американската мечта за успех, българската мечта е да се напусне България!”

    Comment by Kaloyan — October 4, 2008 @ 19:34

  10. И все пак разбра ли някой какви са заслугите на лауреата на наградата. Оставям съмненията на страна, но не узнах какъв е приноса. Изобретение, публикации, активна дейност ползу ИТ. Някой да има идея?

    Comment by Krasimir — October 4, 2008 @ 23:23

  11. Може би таиз седмица, която идва ще се публикуват повече подробности.

    Comment by Kaloyan — October 5, 2008 @ 08:30

  12. Много по достойно е да откажеш награта,и то на самото връчване ….. Всичко останало, вече е казано.

    Comment by Калоян Борисов — October 5, 2008 @ 15:38

  13. Аз поне така бих постъпил.

    Comment by Kaloyan — October 5, 2008 @ 20:31

  14. Хех, за мое изумление отново (след “Отворения програмист” и design patterns) съм попаднал в “Клуб Програмисти” на Дир.бг:

    * http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=programers&Number=1949341077&page=0&view=collapsed&sb=5&part=

    Comment by Kaloyan — October 5, 2008 @ 20:33

  15. Ето какво намерих за наградения:

    * http://www.technews.bg/info.php?id=9984

    Наистина изглежда много слабо. Ще се интересувам да разбера кои са били другите номирани.

    Comment by Kaloyan — October 5, 2008 @ 20:39

  16. Абе всичко си е ебало мамата… Каквато и наградата, такива и награаждаващите, и наградените – помия! Първите лауряти са Наков и Наков – спомняте ли си ?
    http://www.president.bg/news.php?id=1609

    Comment by Гаргантюа — October 5, 2008 @ 20:42

  17. Абсолютно съм съгласна с това, че тази награда не трябва да се свързва с човека, който я дава или точно с човека, на когото е кръстена.
    Защо политизирате всичко, което се случва?
    Не може ли няколко ученика (или в случая и учени) да получат поне някакво признание за труда си?
    Kaloyan написа:
    “Хората, които са номинирани за “
    наградата” обаче не са ученици, нали ?”
    За наградата “Джон Атанасов” не се номинират ученици.
    За грамотата “Джон Атанасов – за ученици”, обаче – да. Номинирани бяха 12 ученика (при положение, че максимума беше само 10). Имената на само някои от тях мога да спомена, понеже не ги знам всичките:
    Румен Христов от Шумен (един от двамата, на които беше връчена грамотата)
    Александър Коларски от Монтана (другия носител на грамотата)
    Калина Петрова – Пловдив
    Атанас Добрев – Шумен
    Симеон Иванов – Шумен
    Ясен Трифонов – Пловдив
    Йордан Чапъров – Ямбол
    Тодор Марков – София
    Кирил Кафадаров – Пловдив
    Стефан Аврамов – Велико Търново
    Момчил Томов – Плевен
    Мартин Маринов – Плевен
    Последните трима само са 11 и 12 клас, останалите сега са 9-ти (някои са дори 8-ми).
    Ако потърсите в гугъл имената им ще разберете какво са направили, за да заслужат тази номинация.
    Наградата за вас може да е политическа, но за тези деца е признание и това изобщо не трябва да се подценява!
    На ваше място бих се засрамила, че хуля наляво и надясно, вместо да кажа едно БРАВО!

    Comment by tohihaho — October 6, 2008 @ 10:52

  18. Госпожо tohihaho, ако сте прочела написаното до момента ще видите, че дали ученици или не, много, много дебело съм подчертал, че не искам да поставям под съмнение качествата и заслугите на наградените (с награда, грамота или каквото и да е).

    За казването на “БРАВО” — направих го още преди раздаването на наградите: може би не сте чела внимателно края на написаното от мен в петък.

    За учениците — вече писах, че съм съгласен, че не трябва да се намесват с политиката. От друга страна, май се получи много весел и “ефектен” обрат — награденият господин Петър Петров и избрал да живее и работи не в България. За този му избор той разбира се не може да бъде съден или критикуван, но все пак явно България и българската “академична система” не е преодставила плодородната почва за развитието на неговия талант и възможности.

    Да, и определено няма от какво да се срамувам.

    Comment by Kaloyan — October 6, 2008 @ 11:21

  19. Според мен Калоянчо да спечели награда а после да се прави на дисидент.
    Реалността драги ми смехурко е че, българският народ избра този президент да го представя на два поредни вота (Не те избра теб, Волен или П. Стоянов).
    Ако сме разумна и психически уравновесена нация би трябвало да се съобразяваме с това… но не сме.

    Comment by ceci_ — October 6, 2008 @ 11:47

  20. ceci_, първо, благодаря за преценката ти, че явно не съм разумен и психически уравновесен (наред с цялата нация).

    Второ, това с избора и вота е малко демагогия. Простете крайния пример, но Хитлер също е дошъл на власт след избори, нали ? Или хайде да не Хитлер, ами правителството на Жан Виденов ? Нали и него “народа” го избра ? Какво стана тогава ? Аз съм от хората, които гласуват на изборите, и заради това се радвам на привилегията да имам мнение.

    Comment by Kaloyan — October 6, 2008 @ 12:03

  21. Съгласен съм с ceci_ напълно. Лично аз не харесвам Първанов и
    не гласувах за него. Но тук става въпрос за принципи: а именно
    уважавай властта и институциите, когато те са избрани с гласа
    на народа, дори ако не споделяш идеите им. Уважавай дори
    противника, оцени доброто у него и порицай лошото. Трябва да има
    и елемент на солидарност. Едва тогава ще станем просперираща нация.
    Имаше и други президенти, които може би са навредили много повече,
    но това не се подлага на анализ. Само историята ще оцени кой кой е
    в политиката. Истината е, че за сегашното положение са отговорни
    всички правителства, а не само последното. Аз лично не бих гласувал
    за хора, които твърдят, че вина има единствено сегашното, защото
    това показва корист и абсолютна незрялост, а и опит да се реабилитират
    провалени политици. Бих гласувал за хора, които дават конкретни идеи
    за управление които одобрявам. Които и да спечели изборите ще се
    сблъска с много проблеми, защото ситуацията е много по-различна
    от преди 10 г. Този блог е тенденциозен и изпада в наивна плоскост.

    Comment by Programmer — October 6, 2008 @ 18:40

  22. Programmer, не ми се влиза в този спор — за кое трябва да сме солидарни, и за кое не. Прав си, че трябва да има принципи, но отново е важен конткескта в който се слагат.

    Да, благодаря и за оценката на блога — интересна квалификация. Първо беше “политическа варващина”, сега “този блог е тенденциозен и изпада в наивна плоскост”. Радвам се, че си обърнал внимание на блога (а не само на този пост), за да може да дадеш такава обобщаваща оценка.

    Comment by Kaloyan — October 6, 2008 @ 19:57

  23. Е аз ще вляза в спора.

    “Но тук става въпрос за принципи: а именно
    уважавай властта и институциите, когато те са избрани с гласа на народа, дори ако не споделяш идеите им.” .

    Леле колко много глупости в едно изречение , каква власт ,какви институции ….. виж ,ако бяхме някаде началото на 70-те (когато всички сме били равни :D ), можеше и да ти повярвам.Но сега това показва само едно примирение “ми каквито са такива – тарикати”.

    А това да откажеш наградата в лицето му. Показва нещо съвсем различно.

    Comment by Калоян Борисов — October 7, 2008 @ 02:48

  24. do #20
    Да наистина Хитлер е бил напълно законно и _демократично_ избран, и да наистина е изразявал желанията на _огромната_ част от немското общество(имало е причини).
    Разбира се народа е платил пълната цена за своя избор, защото това е бил неговият избор.

    Comment by ceci_ — October 7, 2008 @ 17:34

  25. До #23

    Показва единствено уважение към институциите а не безсмислено, пубертетско плюене.
    Като толкова не ти изнася Г.Първанов просто спечели наградата и на награждаването му счупи главата с тухла – поеми отговорност.
    НЕ ПРИЗОВАВАЙ _ДРУГИ_ ДА ВАДЯТ ТВОИТЕ КЕСТЕНИ!

    Comment by ceci_ — October 7, 2008 @ 17:37

  26. Ceci, “the only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.”

    Comment by Kaloyan — October 7, 2008 @ 17:38

  27. Ceci_, спокойно… какви са тези неща за чупене на глави и тухли ?

    Comment by Kaloyan — October 7, 2008 @ 17:43

  28. Ceci: мхмм и аз те обичам.

    Comment by Калоян Борисов — October 7, 2008 @ 19:55

  29. @Programmer: ти къде си в момента ? Не искам да подлагам на съмнение написаното от теб, но IP адресът ти казва, че си в Щатите, а не в България, и ми е интересно това наистина ли е така, или е просто някакво разминаване ?

    Comment by Kaloyan — October 8, 2008 @ 23:11

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment