Сирма придобива русенската фирма ИТТ
Сирма Груп АД закупи русенската фирма ИТТ ЕООД през декември 2007. ИТТ е фирма с година и половина история, като в нея работи екип от 30 млади, добре образовани и силно мотивирани специалисти със значителен опит в проекти използващи J2EE, UML, RUP, SOA и BPM.
Бре, да му се не види, назад съм с материала, аз даже не знам че има такава фирма в Русе, а те вече я купили ;) Ама и тя егати фирмата - 30 човека - как може да е толкова голяма и никой (познат) да не е я чувал. На мен ми изглежда като балон - освен големия брой заети хора, друго стъписващо е това че хем са млади, хем имат значителен опит в неща които повечето хора (дори от нашия занаят) не знаят какво означават, а още повече им говорят нещо изброените абревиатури.
Фирмата е работила за множество проекти и поръчки за държавната администрация и като и частни поръки, като в момента е подизпълнител на IBM. ИТТ също така работи интензивно с ТУ Русе и ФМИ в СУ.
Ако “ТУ Русе” е всъщност РУ (Русенски Университет), работата (поне за мен) става съвсем смешна.


Това е на Иван Станев фирмата. Голям фашизъм - карат те да подписваш разни документи, че ако не започнеш работа при тях ще трябва да им платиш няколко хиляди обещетение заради “обучението” което са ти провели. А обучението е такава смешка - дават ти задачи да си ги правиш вкъщи, а ако искаш да питаш нещо как става няма кой да ти каже понеже програмистите от фирмата толкова разбират - и те пращат да си го търсиш в интернет. Иначе имат разни връзки и се бачка за митниците и за други държавни институции, ама за качеството сигурно сами ще се сетите какво е. А защо не никой не е чувал за тази фирма - понеже те карат да подписваш пак някакви документи, че нямаш право да разкриваш за кого работиш, коя е фирмата и т.н.
Comment by Гаргантюа — December 12, 2007 @ 15:51
И аз като видях UML и RUP се досетих за кое предприятие иде реч :))
“ИТТ също така работи интензивно с ТУ Русе и ФМИ в СУ”
Фирмата ОПРЕДЕЛЕНО работи с “ТУ” (всъщност то никога не е било ТУ - беше ВТУ и стана РУ) като използва студентски HR :))
Ама откъде ги изброиха 30 човека… Удивително много!?
Comment by Анонимен — December 12, 2007 @ 18:25
И да поясня още, че университетът НИЩО не е видял от “съвместната” си работа с тази фирма, даже вероятно не са и чували за нея :)
Comment by Анонимен — December 12, 2007 @ 18:31
въпросните 30 човека очевидно са прочутите студенти на Иван :)
Comment by недко — December 12, 2007 @ 18:42
Да, друг “(неофициален) източник” потвърди и пред мен, че става дума за “манифактурата” на Иван Станев. Аз заради това не съм в час — аз откакто завърших не следя какво става в Русенкия Университет … и само от време на време коментирам новините които излизат около него - които в повечето пъти са жалки опити за реклама: като това и това
Comment by Kaloyan — December 12, 2007 @ 19:52
@недко: с какво са прочути тези студенти ? нещо хубаво или … ;) аз си спомням, че гледах едни новобранци с дипломни работи на Java преди две години, ама те бяха гола вода.
Comment by Kaloyan — December 12, 2007 @ 19:54
@Анонимен: е какво излиза, че всичко е “само реклама” ли ? Нито са 30 човека, нито работят с университета … защото това да работиш и да учиш в университета не означава че работиш с университета. Отделно, че аз вече писах колко ми е съмнително банда зелени новобранци с една година стаж и (никакво) образование от Русенския Университет (пък били те и 30 на брой) да пишат сложен софтуеър като “Service-oriented Architecture” (SOA) и “Business Process Management” (BPM).
Comment by Kaloyan — December 12, 2007 @ 20:06
Да ви кажа, сега нещата там май са биле по-добри. Аз започнах там и колкото и отвратителни да бяха условията преди 3 години си беше добро начало за един студент. Така че за хора които тепърва започват предполагам и сега е добро начало.
Comment by Joro — August 28, 2008 @ 14:56
Тези коментари са безидейни, писани от хора които си нямат и на представа за какво става въпрос в Сирма.
Comment by adr — September 2, 2008 @ 17:11
Като гледам тук всичко се подчинява на слухове, не видях някъде изказване, подплатено с конкретни факти. Г-н Калоян Цветков, по-добре се занимавай с нещо градивно, отколкото да плюеш някой просто ей така защото не те кефи.
Comment by ivo — September 2, 2008 @ 18:07
@adr, коментарите не са ли за ИТТ ? Ясно, че сега е купена от Сирма, но не едва ли навсякъде в тази фирма е същият “фашизъм”, който коментират тук за “кръжока” на Иван Станев.
Comment by Kaloyan — September 2, 2008 @ 18:13
@Joro: ако наистина нещата са се подобрили, ще е супер. Както вече писах в един коментар в поста за Нонилион, дори “плантаторските” фирми вече вземат да се очовечяват, и нещата стават по-умерени и човешки.
В поста за отворения програмист Веселин ми беше писал, че за да си отворен програмист, трабва и шефа ти да е “отворен”, или нещо в тази идея. Не може само програмистите да се развиват, но не и фирмата. Така че ако нещата се променят (към по-добро), то наистина ще е супер.
Comment by Kaloyan — September 2, 2008 @ 18:17
Никой не спори че в ИТТ беше боза, но след покупката от Сирма нещата са много по-добре от доста други русенски фирми, най-малкото говори с някой който работи там за да получиш впечетление от достоверен източник.
Comment by Dido — September 2, 2008 @ 18:18
@ivo: what you see is what you get. Нямам намерение да трия коментари, или да налагам каквато и да е цензура (ако се изключат нещата заловени от Акисмета). Ти какви конкретни факти искаш ? Записи и описи от обиски ли ? Хайде стига глупости. И не на мене тези клишета с “ами направи нещо градивно, недей да плюеш” ;) Градивни неща има много, стига да се поогледаш малко.
А да, и за теб съм магистър инженер Калоян Цветков ;)
Comment by Kaloyan — September 2, 2008 @ 18:23
@Dido: ловиш риба на сухо. Написаното е от декември 2007, когато стана цялата работа с покупката, и се чудих аджеба коя е тая голямата фирма с 30 човека, която са я купили Сирма. Тогава търсих да разбера за какво иде реч, и да “събера впечетления” — за ИТТ. По-твоите думи излиза, че наистина е било боза, нали така ? Иначе, за “след покупката”, както вече писах, ако сега нещата са по-добре - евала!
Comment by Kaloyan — September 2, 2008 @ 18:28
Благодаря за свободата, която ми даваш, г-н магистър инженер. Ако ще и арменския поп да си, твоите изказвания са смешни: “Абе има там една фирма, дето не ми харесва и някакъв местен дирибей Станев, който експлоатира бедните студентчета … “. Поинтересувай се наистина как стоят нещата в момента, говори с факти. Не виждам пък, г-н магистър инженер, също така, защо толкова се гордееш с “титлата” си, получена от Русенския университет, който плюеш?
Comment by ivo — September 2, 2008 @ 18:40
@ivo: Ти май си писател, не си читател. Написаното горе, от края на миналата година, e за самодейците на Иван Станев. Това “как стоят нещата в момента” може теб да те вълнува, но не е темата. Темата е за ИТТ и какво е било това нещо, което Сирма са купили. Както вече писах на всички ентусиасти, коментирали тук в последния час и половина, ако сега нещата са по-добре — толкова по-добре.
И за титлата — тя се ползва основно за хора, които се опитват да ми се правят на интересни с фамилиярничене а ла “Г-н Калоян Цветков” ;)
И след като толкова се повтаря това за “поинтересуване” и “факти”, ще се радвам ако ти или който и да е друг разкаже как е сега. Явно нещата наистина са по-добре, заповядайте на тази скромна трибуна, и се похвалете — предполагам, че на всички ще им е интересно да разберем за подобренията, появили се след купуването от Сирма.
Comment by Kaloyan — September 2, 2008 @ 18:57
Добре, “самодейците на Иван Станев” винаги са работили и продължават да работят по големи проекти, с тази разлика, че след декември 2007 работят в една по-добра среда, с по-добра организация. Условията, отношенията във фирмата наистина са се подобрили значително. Нека не забравяме, че Сирма е една от най-големите български софтуерни компании.
Някой може да са чували за технологиите изброени по-горе, други да не са (не всички сме запознати с всичко, това е простено), но нека не се отнасяме пренебрежително. “бандата зелени новобранци”, както ги наричаш не са никак зелени и си пишат и SOA, и BPM, и много други неща.
Би било добре да се съберем на по бира да обсъдим как стоят нещата, хем ти да придобиеш представа, хем и да разкажеш с какво се занимаваш :)
Comment by ivo — September 2, 2008 @ 19:15
Ок, това е приказка на място. И като сме казали “А”, да кажем и “Б”, и цялата азбука: верни ли са нещата написани в коментарите ? Наистина ли “карат те да подписваш разни документи, че ако не започнеш работа при тях ще трябва да им платиш няколко хиляди обещетение заради “обучението” което са ти провели”, и т.н. — да не копирам всичко от коментарите отново тук.
Иначе за бирата, няма проблем ;)
Comment by Kaloyan — September 2, 2008 @ 19:22
Да, преди няколко години, имаше подобни неща за подписване, но от тези, които си тръгнаха тогава нямаше никой, на когото да са искали пари. Това отдавна го няма. А обучението определено не е в кавички, защото там наистина научаваш неща, които никога няма да научиш в университета ;)
Нещо друго да те интересува?
Comment by ivo — September 3, 2008 @ 00:13
И като започнах да говоря за обучението само да допълня, че темпото на обучение е доста високо - има хора, които се отказаха точно заради това - че не могат да издържат на темпото, а и материалът е много и постоянно се обновява. Само който не е бил на това обучение може да говори неща от сорта на “А обучението е такава смешка - дават ти задачи да си ги правиш вкъщи, а ако искаш да питаш нещо как става няма кой да ти каже понеже програмистите от фирмата толкова разбират …”. Истината е съвсем друга. Това не е само мое мнение и други хора могат да го потвърдят.
Comment by ivo — September 3, 2008 @ 00:24
Незнам какво да кажа,но да хварлящ кал по-хора,за неща който и идея си нямаш как стоят, още повече че тея дето хварлят каманите нямат много общо с Java ………
просто поредната махлеска история раздухана от един php-ер(доколкото виждам в CV-то).
Нищо лично , просто раздухваш глупости.
И нещо конкретно, курса наистина е тежък,но се минава през неща като(Design Patterns) ,ако тръгнеш сам да откриваш топлата вода ще ти отнеме …… (ако не се откажеш преди това).
Taка че колега инжинер,интересно ми е от какви хора имаш тази информация и какво са постигнали те.
Comment by Калоян Борисов — September 17, 2008 @ 18:47
“Адаш”, ловиш риба на сухо. Не ми се повтарят неща, които вече съм писал. Чети какво е писано в поста и в коментарите, и не се опитвай да се правиш на оригинален на дребно с неща като да се опитваш да ме обиждаш на “php-ер”.
Comment by Kaloyan — September 17, 2008 @ 19:21
Хайде, хайде, нещата не са точно така, и изобщо не се покриват нито с хвалбите за ИТТ, нито за Сирма.
Да не говорим как всъщност се печелят проектите, или пък как са назначавали комшийката на шефа на митниците в ИТТ (Сирма).
Comment by Гаргантюа — September 17, 2008 @ 19:49
Цитирам “адаша” - “По-твоите думи излиза, че наистина е било боза, нали така ? Иначе, за “след покупката”, както вече писах, ако сега нещата са по-добре - евала!”
Това ще го намерите ,някъде ……. там .
А това в първия коментар - ” Голям фашизъм - карат те да подписваш разни документи, че ако не започнеш работа при тях ще трябва да им платиш няколко хиляди обещетение заради “обучението” което са ти провели. ”
МИ ШЕ ПОВТАРЯШ КАТО ПИШЕШ ГЛУПОСТИ
Comment by Калоян Борисов — September 17, 2008 @ 20:01
Алоу, и ти май си писател, а не читател ;) И писането с големи букви не помага да стане ясно какъв ти е проблема. Доколото до цитираните неща, едното е мой коментар на коментар, в което виждаш, че съм най-положителен ако нещатата се развиват добре; а второто, ако не си видял не е мой коментар.
Comment by Kaloyan — September 17, 2008 @ 20:30
:) “адаша” в края на Декември казва - ” какво са прочути тези студенти ? нещо хубаво или … ;) аз си спомням, че гледах едни новобранци с дипломни работи на Java преди две години, ама те бяха гола вода.”
Но девет месеца по-късно казва “евала”.
Та след като даваш толкова компетентни мнения (навярно продиктувани от посоката вятър-а(на промяната)).Да ни обесниш до къде се простират java познанията ти.
Comment by Калоян Борисов — September 17, 2008 @ 20:54
Ти защо така се дразниш то написаното, да не си бил един от тези новобранци, с дипломните работи на Java, а? Наистина бяха гола вода, всичките бяха копирали едно и също решение, и за това няма нужда да познаваш Java, за да видиш кой е новобранец, и кой не е. Всичките бяха правили електронни магазини или подобни уеб баналности, и всички направиха поне две ама типично новобрански грешки по време на защитата, обяснявайки “уникалността” на решенията си. Все пак бил съм там, знам какво съм видял ;) А и не бях сам, бях на защитата на един приятел, Сашо Василев, който просто се представи нива над останалите.
А, да, наистина писах “евала”, обаче ти изглежда пак четеш селективно. Не е сменяне на мнението, защото може бе вече трябва да си разбрал, че темата не е какво е сега след купуването от Сирма, ами за това каква е аджеба ИТТ. Отново, за неразбралите повтарям, ако сега нещата са се подобрили под новата шапка на Сирма, евала и само най-добри пожелания! И не само на тях, на всички от БГ ИТ бранша пожелавам по-интересна работа, и по-добри условия за работа (като разбран шеф например).
И за финал, този криворазбран елитаризъм на Java срещу PHP е отчайващо смешен.
Comment by Kaloyan — September 17, 2008 @ 21:15
Хех, Гаргантюа изглежда не е твоето мниение, а “адаш” ? Вярна ли е тази работа с комшийката ?
Както и да е, сега сериозно (въпреки че това за вземането на проектите и комшийката наистина ми е интересно): това го бях писал и на един от по-рано коментиращите, но ще го напиша и на вас — ако сте един или една от въпросните хора работили преди в ИТТ и/или сега в новия формат под шапката на Сирма, използвайте скромната трибуна на този блог и споделете спомените и впечетленията си.
Comment by Kaloyan — September 17, 2008 @ 21:19
Чета коментарите и се смея. до господина с Java-ta.. може с нея да правиш магии, може да си егати магьосника софтуерист (жалко, че тогава не се познаваме), но начина, по който се виждаш като по-висше стоящ от хора, които вероятно има какво да ти покажат с други технологии изглежда най-малкото несериозно и непрофесионално. надявам се във фирмата, в която работиш да не са всички като теб, че ще я изложиш сериозно. аз пък се гордея със знанията си по паскал и бейсик :), по-нисшестоящ ли съм от теб, г-н борисов??
Comment by Emo — September 17, 2008 @ 21:49
Ааа да айде сега , “щотото ние простосмъртните,сме по-нишестоящи”-дранкай си глупостите другаде, “адаш” тоз измества темата.
Comment by Калоян Борисов — September 17, 2008 @ 22:10
Абе май ти си този, който дрънка глупостите… тръгваш с дебелия край, че се раздухват глупости, после изглежда искаш само хора разбиращи от Java да коментират на Иван Станев “манифактурата”, а аз аз съм квалифициран като “php”-er ;) Това всичкото в първия коментар, който завършва с комплексарското клише “и какво са постигнали те”.
После, била си измествала темата. Борисов, Борисов, ти си вече темата, Борисов ;)
Comment by Kaloyan — September 17, 2008 @ 22:45
Ама каква чест ми оказвате , айде да пуснеш пост “Борисов - “и какво са постигнали те” ”
обещавам няма да остана безочастен
Comment by Калоян Борисов — September 17, 2008 @ 22:54
правилно, простосмъртните, които не са java-ри.. и не говорят за SOA и BPM, а иван станев не им е показал “как да станат богове” са ехее къде си ти, къде са те :)
Comment by Emo — September 17, 2008 @ 22:58
Борисов, ти си куха лейка. Ако наистина има какво да кажеш, и да опровергаеш написаните в коментарите по-горе неща за ИТТ и Сирма, давай смело! Обаче от тези тъпи и евтини заяждания (които също не са по темата) просто няма полза. Както ти казах вече, ловиш риба на сухо.
Comment by Kaloyan — September 17, 2008 @ 23:00
“адаш” да си имаме уважението .
Comment by Калоян Борисов — September 17, 2008 @ 23:07
Абе ти да не си пиян бе ? Ама ти просто като по учебник се подкара, първо “какво са постигнали другите бе”, а сега с “уважението” :) Хайде стига ти за днес, време е за сън, а утре ако искаш може да пуснеш някой коментар с достоверна информация за тази така коментирана ИТТ/Сирма.
Comment by Kaloyan — September 17, 2008 @ 23:13
нали знаеш , къде се поставят ветропоказателите
Comment by Калоян Борисов — September 17, 2008 @ 23:21
Ех, поредния новобрански опит за оригиналност…
Comment by Kaloyan — September 18, 2008 @ 07:19
[...] декември 2007 писах за новината, че Сирма са купила русенсктата фирма ИТТ ЕООД. Да ви припомня накратко за какво иде реч: Сирма Груп [...]
Pingback by Mrasnika’s Lair » ИТТ/Сирма 9 месеца по-късно — September 18, 2008 @ 10:52